Sunt pe urma mea

Sunt pe urma mea: Bloguri-Foto.com BlogCatalog.ro Add to Google

Translate

joi, mai 17, 2007

Cum sa tii o dieta

http://www.filozofii-despre-viata.blogspot.ro/2012/01/piramida-alimentara.html

Alimente care elimina grasimile: varza, morcov, rosii, telina, usturoi, ceapa, supa, broccoli, carne de curcan, ardei iute, otet de mere, ulei de masline, piper alb, fibre (legume si fructe proaspete), mere, pere, fructe de padure, grepfrut, ceai verde, apa plata, iaurt degresat, fulgi de ovaz, lamaii, citrice.

PECTINA - substanta care ajuta la slabit
Dintre speciile de fructe, cele mai bogate în pectină sunt: zmeura, merele, gutuile, agrişele, murele, coacăzele, afinele, coarnele, caisele şi prunele, iar mai sărace cireşele, vişinele şi perele. Si rosiile contin pectina.

Avem voie sa mancam fructe acide si semi-acide, nu dulci.
Fructe acide: ananas, lamai, capsuni, zmeura, coacaze, kiwi, mandarine, portocale, grapefruit, rosii.
Fructe semi-acide: caise, cirese, gutui, mango, mure, piersici, prune, mere, pere.
Fructe dulci: struguri, banane, curmale, smochine, fructe uscate(caise, prune, etc.).

Stiu ca am scris citrice, dar si fibre, adica fructe si legume proaspete inca o data, dar acestea sunt de fapt cele mai sanatoase alimente recomandate a fi consumate in meniul nostru zilnic, de catre medici. Atunci cand mancam un fruct sau o leguma inseamna ca mancam sanatate. Singurul fruct care nu este recomandat a fi mancat zilnic, ba chiar este indicat sa ne ferim de el pe cat mai mult posibil, este avocado.Acesta contine cca 290 de calorii la 100 de grame. Bananele, fiind totusi niste fructe dulci, au mult mai putine calorii decat avocado, cca 90 de calorii la 100 de grame.
Meniul zilnic al unui om nu ar trebui sa aiba mai putin de 1200 de calorii. Acesta este minimul de calorii necesar unei femei pentru o buna functionare a organismului ei. Dar totusi, nici sa consumi zilnic peste 2500 de calorii, nu este indicat. Cca 2500 de calorii pe zi, consuma barbatii activi, sportivii, oamenii care depun un efort fizic foarte mare, in activitatea lor. Meniul zilnic al unei femei ar trebui sa oscileze doar intre valorile calorice 1200, pentru femeile sedentare, si 1800 de calorii, pentru femeile foarte active.
Dar totusi, putem mentine un ritm de viata normal si un regim alimentar echilibrat, si fara sa calculam zilnic caloriile pe care le consumam. Este si foarte greu, deoarece nu putem sti, pentru fiecare produs alimentar, in parte, care sunt valorile lui calorice initiale (fara a fi fost supus procesului de prajire, fierbere sau coacere). Trebuie doar sa invatam sa mancam incet si bine. Si prin bine nu intelegem o masa pe care se afla toate "bunatatile" din lume, ci o masa pe care se afla doar niste alimente atent selectionate si preparate, dintr-o lunga lista de valori ale alimentelor, acceptate sau nu, de catre medicii nutritionisti. Dar totusi, nu ar trebui sa ascultam sfatul lor, chiar in totalitate. Sunt anumite lucruri de care nu ne putem lipsi, alimente de care organismul nostru a devenit dependent si poate sunt alimente care nu sunt chiar asa de nocive pentru sanatate.
Dar cum putem face pentru a ne debarasa de ele? SIMPLU: totul este sa o luam treptat - treptat. Roma nu a fost construita intr-o singura zi, ca de altfel, nici lumea!
Intr-o cura de slabire nu avem voie sa consumam: alimente prajite, grasimi, dulciuri, fasole uscata, fructe dulci, lapte dulce, bauturi carbogazoase etc... Dar asta nu inseamna ca ar trebui sa ne descotorosim definitiv de ele. Si asta, deoarece, atunci cand vom renunta la cura de slabire, ne vom ingrasa la loc foarte repede, incepand sa consumam aceste alimente la fel ca inainte de dieta.
Despre dulciuri, sau mai bine zis, despre ceea ce se intelege prin cuvantul dulce, am sa va spun cateva lucruri, si anume: In alimentatia noastra zilnica, zaharul il gasim in 2 forme: glucoza (zaharul existent in prajituri si bomboane) si fructoza (zaharul existent in fructe). Cel de al 2-lea este cel mai indicat sa il consumati. La primul tip de zahar, adica la glucoza, ar fi bine daca ati putea sa renuntati definitiv la el, pentru toata viata.
Dar pentru ca acest lucru nu este realmente posibil, deoarece organismul nostru obisnuindu-se cu nevoia de dulce, cu nevoia de ciocolata, sa zicem, acesta va mai cere din cand in cand, sa ii potolim nevoia de dulce, rapid si usor. De aceea, atunci cand avem aceasta dorinta, e mai bine sa ne ungem stomacul si sufletul cu o bucatica infima de ceva dulce. Dar eu v-as sfatui sa alegeti o banana coapta in locul ciocolatei. Veti observa ca se aseamana foarte mult si la gust; cantitatea de zahar pe care o vom simti in banana, aceeasi senzatie de dulce o vom simti si in tableta de ciocolata.
Fructele dulci pe care ar trebui sa le evitam pe cat posibil, asta daca nu intervine pofta de ele, sunt: fructele uscate (curmale, smochine), bananele, strugurii (of, si mie imi plac la nebunie strugurii albi). Da, stiu ca am scris banane, dar tocmai v-am spus ca decat sa mancati o bucatica de ciocolata, mai bine mancati o banana. Senzatia de dulce va fi aceeasi!
La fel de nociva pentru sanatate, ca zaharul, este si grasimea. In mod special, grasimea animala este cea mai rea pentru sanatate. Evitati pe cat posibil sa prajiti legumele in untura de porc. Cel mai indicat pentru prajit este uleiul de masline. Unii spun ca si untul ar fi bun, dar eu nu as fi prea convinsa de acest lucru. Va dezvalui un secret: atunci cand caliti legumele, adaugati apa in grasime. Nocivitatea grasimii in organismul dumneavoastra va scadea foarte mult. Oleaginoasele( seminte, nuci, alune, caju, migdale) e bine sa le consumati, dar in cantitati foarte mici si pe cat mai rar posibil. Portia ideala este cea care va incape in pumn, cca 50 de grame si ar fi de preferat sa nu mancati mai mult de 50 grame pe saptamana. Sunt bune pentru sanatatea dumneavoastra, dar cum mereu auzim in jurul nostru, ce e mult strica.
Puteti gati mancarea doar la gratar, cuptor sau fierte (mai putin calite). La cuptor v-as sfatui sa faceti la fel, sa puneti foarte putin ulei, apoi sa completati restul cu apa!
Produsele lactate au foarte putine restrictii. Desii unii dintre nutritionisti spun ca nu este bine sa consumati smantana, eu v-as sfatui sa nu renuntati la aceasta. Nu este bine sa va dati organismul peste cap, renuntand la toate produsele, asa zis nocive pentru sanatate. Dar aveti totusi grija ca produsele lactate pe care le consumati, sa nu depaseasca 12% grasime. Renuntati sa mai mancati iaurt cu fructe. Acesta contine foarte mult zahar, iar combinatia fruct - lapte este chiar nociva pentru sanatate, in mod special pentru stomacul dumneavoastra. Preferati laptele batut in locul celui dulce. Aveti grija si la branza topita si cascaval. Aceste 2 alimente sunt cele mai nocive produse lactate pentru organismul dumneavoastra. Daca aveti probleme cu cantitatea de calciu existenta in organismul dumneavoastra, atunci evitati pe cat posibil sa consumati branza topita. Aceasta anihileaza calciul din oase, la fel ca si produsele de tip cola. Daca mai aveti si obiceiul de a consuma suplimentar calciu, atunci sa stiti ca il veti lua degeaba, asta daca nu aveti de gand sa renuntati la consumul de branza topita si cola.
Bauturile pe care le consumati nu ar trebui sa fie carbogazoase. Din fericire, acum au aparut pe piata si bauturi non-alcoolice necarbogazoase, iar unele dintre ele nu contin nici macar zahar. Contin zaharina. Dar aveti grija, zaharina este foarte nociva pentru sanatate, la fel ca nicotina sau cofeina, existand si in bauturile de tip cola. Ciclamatul este cel mai putin nociv pentru sanatate, indulcitor. Il puteti gasi in supermaketuri. Cititi cu mare atentie prezentarea continutului produsului. Consumati multe ceaiuri. Din fericire, acestea pot fi consumate si fara zahar, diferenta de gust nefiind foarte mare. Unii dintre dietecieni spun ca este bine sa consumati apa minerala. Eu v-as sfatui sa nu consumati. Si asta deoarece, daca va uitati pe eticheta produsului, veti constata ca acesta contine Na(sodiu) si Cl(clor). Aceste 2 elemente chimice, prin combinatie, dau clorura de sodiu, adica sarea de bucatarie. Si dupa cum, unii dintre dumneavoastra stiti, sarea de bucatarie face ca apa sa fie retinuta in organism, la femei depunandu-se pe solduri sub forma de "colacei" de grasime. Si uite asa ne ingrasam tinand cura de slabire. Zicem ca slabim, dar band apa minerala, punem inapoi tot ce am dat jos pana acum. Aveti grija ca si berea umfla organismul, atat la propriu, cat si la figurat.
Carnea pe care o consumati trebuie sa fie pe cat mai slaba posibil. Evitati sa mai consumati salam, cu exceptia celui de tip Victoria, si asta deoarece, salamurile, neuitandu-va la eticheta produsului, acestea contin peste 50% grasime. Unui produs ii puteti simti cantitatea de grasime, nu dupa eticheta, ci dupa senzatia pe care o simtiti atunci cand gustati acest produs.
Invatati-va sa mancati putin si bine, decat mult si prost. Mai bine consumati un muschi file sau putina sunca (atentie: nu slanina). Daca tineti cura de slabire, contrar multor cure de slabire, puteti manca de 5 ori pe zi, 3 mese principale plus 2 gustari.
Cartofii ar fi bine sa nu ii consumati prajiti. Sunt cei mai nocivi pentru sanatate. Isi pierd si gustul prin prajire. Va vand un pont: sunt foarte gustosi copti in cuptor. Aveti grija sa nu ii mancati cu cereale (e valabila si painea in aceasta lista) sau carne. Numai legumele le putem manca cu paine si, sau, lactatele, dar nu carbohidratii, adica fasolea uscata, soia, lintea sau cartofii. In cura de slabire, este indicat sa mancam paine neagra, paine de secara sau graham, nu alba.Obligatoriu luati micul dejun. In timpul somnului, corpul nostru doarme, dar creierul ramane activ. De aceea, vom avea nevoie de hrana dimineata, pentru a mentine memoria si gandirea la capacitate maxima. Vom observa, de altfel, caci daca vom manca dimineata, ne va fi mai putin foame dupa amiaza si in restul zilei. Gustarile trebuie sa fie alcatuite dintr-un fruct sau iaurt. Atentie! Fructele se consuma numai cu 2-3 ore inainte sau dupa masa, in nici un caz in timpul meselor principale. Putem inlocui iaurtul cu lapte batut. Dimineata, dupa cum spun dietecienii, trebuie sa mancam cereale, un produs lactat si un suc natural sau un fruct. Indicat e sa mancam cerealele si produsul lactat acasa, iar fructul sau sucul sa le consumam dupa ce am ajuns la servici. Astfel, stomacul dumneavoastra va avea suficient timp sa digere usor cele 2 alimente, fara sa ii mai ingreunam noi digestia cu un fruct sau un suc natural de fructe.
Mare atentie la combinatiile de alimente. Sunt 3 elemente esentiale pe care trebuie sa stim cum sa le combinam intre ele, poate chiar 4: cerealele, carnea, painea sau carbohidratii (cartofii, fasolea uscata, lintea, mazarea si soia). Daca mancam un singur produs dintre acestea, impreuna cu o garnitura de legume, vom slabi. Daca combinam 2 elemente intre ele, ne vom mentine greutatea; dar daca vom face o combinatie de 3 elemente, atunci cu siguranta ne vom ingrasa. Aveti mare grija sa nu mancati si fructele dulci cu paine, pericol nu numai de ingrasare, ci chiar de diabet zaharat. Cantitatea de legume trebuie sa fie cel putin egala, daca nu chiar dubla fata de cantitatea de carne sau cereale (exemplu: pilaf).
Foarte mare atentie:Acesta este un regim care se va tine pentru toata viata. Si asta deoarece, atunci cand vom renunta la cura de slabire, organismul nostru sa nu devina un fel de bumerang, intorcandu-se din nou la greutatea de dinainte, ba chiar sa constatam ca ne-am ingrasat cateva kilograme fata de greutatea pe care o aveam initial. Tocmai de aceea nu v-am spus sa renuntati definitiv la unele alimente, ci doar pe cat posibil.
Daca aveti pofta de un aliment interzis, atunci mai bine gustati din el putin sau putin mai mult, in functie de cat de mare este pofta (asta inseamna intre 1 sau 3 bucaturi), decat sa ramaneti cu gandul la acesta. Astfel nu veti mai simti acea senzatie nasoala de "-Aoleu, mi-au crescut tatele!" si nici nu veti mai baga in dumneavoastra "ca intr-un spital", alimentele interzise total de catre medici, pe parcursul unei cure de slabire.
Daca nu slabiti repede, nu disperati. La acest regim, greutatea de grasime pe care o eliminam pe parcursul a 4 saptamani de regim, cca 1 luna de zile, variaza undeva in jurul valorii de 4 kilograme, mai mult sau mai putin, in functie si de faptul daca depunem sau nu efort fizic.
Daca doriti sa faceti sport pe parcursul curei de slabire, eu v-as sfatui sa dansati. Nu vi se va mai parea totul atat de greu. Pentru un bazin plat, puteti face si abdomene, dar cu ridicari usoare si incete ale trunchiului, nu rapide, astfel incat muschii sa aiba timp sa se contracte si sa se relaxeze. De fapt, chiar este indicat acest lucru. Puteti face sport impreuna cu o persoana. Jucati badmington, aruncarea discului, jucati baschet, orice sport care va face sa va miscati foarte mult, dar sa fie si distractiv in acelasi timp.
Mare atentie: Am uitat sa va spun ca trebuie sa reduceti si consumul de sare. Dupa cum se aude in ultimul timp la radio si televiziune:" Evitati excesul de sare, zahar si grasimi!".
Totul este sa renuntati la ele treptat - treptat, bucurandu-va de ele din ce in ce mai rar si pe cat de putin posibil. Intai renuntati sa mai mancati sarat, apoi dupa ce v-ati dezobisnuit sa mai mancati sarat, incercati sa renuntati la ciocolata, iar dupa aceasta, incercati cu altceva. De exemplu cu prajeli.
Daca mai aveti intrebari sau nelamuriri, va astept sa va relatati of - ul, in rubrica cu comentarii. Nu va fie rusine, raspund la orice nelamurire, atat timp cat aceasta nu iese din tipare sau nu depaseste limita bunului simt.

P.S
.1: Nu va ingrijorati daca organismul dumneavoastra se va opri la un moment dat din a mai da jos kilograme. Acest lucru se intampla, datorita faptului ca, organismului dumneavoastra ii va trebui o anumita perioada de timp pentru a se obisnui cu noua sa greutate. Metabolismul se schimba, la fel ca si celelalte parti ale corpului, organele si substantele care alcatuiesc sangele. Cand organismul dumneavoastra va termina tot acest proces de reorganizare a functiilor sale, atunci veti incepe din nou sa slabiti. Daca ajungeti la greutatea pe care o doriti, atunci v-as sfatui sa nu exagerati cu alimentele ce v-au fost interzise inainte de cura de slabire. Puteti doar sa va satisfaceti pofta. OK?
P.S.2: Pentru a ne fi mai usor sa ne abtinem de la produse interzise in timpul unei cure de slabire, atunci cand avem pofta de acestea, ne vom spune noua insine, atunci cand ne vom uita la ele: zahar, grasimi, kilograme in plus. Si poate asa ne va pieri pofta de ele.
P.S.3: Nu mancati pana nu mai puteti la o masa. Mestecati incet alimentele, pentru a da posibilitatea stomacului dumneavoastra sa se sature mai repede. Daca veti manca repede fiecare bucatura, va veti umple stomacul repede, burta vi se va umfla si intari, cauzandu-va chiar dureri, dar dumneavoastra tot veti avea senzatia ca nu ati mancat suficient de mult, desi poate ati mancat suficient cat pentru trei persoane. Se spune de catre medici, ca datorita impulsurilor nervoase de la creier catre restul corpului, in cazul de fata, catre stomac, datorita mestecatului incet, organismul dumneavoastra se satura mult mai repede. Senzatia de satietate apare dupa zece minute de la inceperea mesei. Dupa acest interval de timp, creierul trimite stomacului impulsuri nervoase, ca sa nu mai accepte mancare, deoarece organismul se multumeste cu cantitatea de alimente acumulata, cantitate suficienta de alimente pentru ca organismul sa le transforme pe acestea in energia necesara organismului pentru cateva ore.
P.S.4: Dacă aţi ajuns la greutatea dorită nu înseamnă că efortul s-a terminat: urmează încă 3 luni în care rezultatele trebuie menţinute cu atenţie pentru a preveni reîngrăşarea. Imaginea corporală are nevoie de timp pentru a fi schimbată, deci noua formă va fi luată ca referinţă şi memorată abia după 3 luni de greutate constantă.

SUCCES!!!

Niciun comentariu:

Pasărea Colibri - Tristeţi provinciale

Florian Pittiş - Ploaia care va veni

Florian Pittis - Sfarsitul nu-i aici

Florian Pittis - Sfarsitul nu-i aici

Asculta mai multe audio diverse